Om oss

Pingstkyrkan i Bua är en av 439 pingstförsamlingar i Sverige. Alla dessa församlingar är med i Pingst, som är svenska pingstförsamlingars riksorganisation. Vill du veta mer om Pingst, kan du surfa in på www.pingst.se.

Pingstkyrkan i Bua grundades 1933 och har sedan dess vuxit och formats till vad den är idag. Vi har verksamheter för alla åldrar. I dagsläget är vi en församling med lite drygt 120 medlemmar och har en halvtidsanställd pastor/föreståndare . Allt arbete och engagemang utöver pastorns tjänst sker på ideell basis och bärs upp av frivilliga gåvor.

På söndagar firar vi gudstjänst. Vi vill att det ska få bli ett möte med både Gud och människorna omkring oss. Precis alla är välkomna att delta i gudstjänsterna och våra andra verksamheter, oavsett om man tror eller inte. Kika på tid och datum för vad som händer i församlingen framöver i kalendern!

Vår längtan är att du i Bua, Väröbacka och Åskloster ska få lära känna Jesus, Guds son som din personlige vän. Han vill få älska dig och få vara en del av ditt liv men valet att släppa in honom i ditt liv är ditt.

Varmt välkommen att dela vår gemenskap!